Hullwasher

Manual och användarbeskrivning hittar du här

Användningsregler gällande SBK:s mobila vattenrenings-utrustning – HullWasher – för båtbottentvätt.

Version 2017-09-21

1.       Den person som använder HullWasher måste ha deltagit i en av SBK:s informations-/utbildningsträffar.

2.       Nyttjande av utrustningen måste bokas i förväg. Bokningen görs i schema ”HullWasher” i BAS-K. Den obligatoriska bokningen gäller dock inte under klubbens torrsättningsdagar.

3.       Vid användning av utrustning ska tillverkarens manual och de regler som förmedlas vid SBK:s informations-/utbildningsträff följas! Manualen finns på SBK:s webbplats (www.stafsnasbatklubb.se).

4.       Efter varje användningspass ska avfall som samlats i grovfiltret (som sitter i vattentanken) tömmas i en miljöpåse. Utrustningen ska lämnas i gott skick så att nästa användare, efter normala åtgärder före start, kan nyttja den.

5.       Om ingen annan medlem ska använda utrustningen omedelbart efter det egna användandet ska HullWasherns reningsfunktion aktiveras. Vidare ska vagnen placeras på sin ordinarie förvaringsplats (i normalfall containern). Containern ska låsas.

6.       Utrustningen är avsedd att användas endast inom SBK: område

7.       Om en driftstörning inträffar och den som för stunden använder utrustningen inte kan hantera störningen ska jourhavande maskinansvarig omedelbart kontaktas. Vem som för stunden är jourhavande maskinansvarig framgår av anslag i klubbhuset.